Familien Østergaard

Søndag d. 15. juni 2008

82 km tordag - Allerød til Sørup og

81 km lørdag - Sørup til Fårevejle

To rigtig fine ture - kunne nu godt bruge et batteri mere, så jeg kunne have medvind mere end den første times tid.

Jeg har nu passeret 2.000 km i cyklen!!

Onsdag d. 21. maj 2008

Første tur til Lyngby i lang tid - dejligt. Alt kørte som det skulle.

Mandag d. 19. maj 2008 - endelig kom baggaflen.

Endelig kom baggaflen retur fra Tyskland - og den ser ud til at være ok. Har startet installationen, men gør det færdig i morgen. Håber jeg kan begynde at cykle igen fra på onsdag.

Fredag d. 9. maj 2008 - så er skaden afsluttet
Hentede cyklen fra Broberg Skilte i Hillerød, der har sat ny dekoration på cyklen, så man ikke kan se skaderne. Det er jeg meget tilfreds med. På tirsdag får jeg forhåbentlig baggaflen tilbage fra Tyskland, så jeg kan komme ud og køre igen.

Tirsdag d. 29. april 2008 - lorte dims!!
Jeg har i et stykke tid undret mig over hvorfor baghjulet var skævt og de sidste dage er det blevet helt slemt :-(
Da jeg kiggede efter opdagede jeg at den ene arm der holder baghjulet er ved at knække!

Se flere billeder

Fredag d. 18. april 2008 - endelig blev den færdig

Jeg er ikke helt tilfreds med farven:

Tirsdag d. 24. marts 2008 - ØV ØV - første uheld :-(

Ja, en sød dame valgte at køre ind i siden af mig - hun skulle krydse cykelstien og ikke havde set mig. Der skete ingen personskade og vist heller ikke skade på hendes bil, men min stakkels cykel fik 4 brud på fiberen. Jeg har forsøgt at vise, hvor på følgende billeder.

Sådan her så den ud da jeg kom hjem.

Se flere billeder her

Mandag d. 1. marts 2008 - nu med indbygget medvind!

Sidste weekend fik jeg - i samarbejde med CG Rasmussen (Leitra manden) - monteret en BoinX elektromotor på min cykel.

Det er bare for fedt!!

Jeg kører nu 30km/t i snit når jeg kører til og fra arbejde (i Lyngby) - det er som at have medvind hele tiden!
Og den giver extra skub når jeg skal starte eller køre op af bakke. Skønt at kunne køre op af Geels bakke med 25 som minimums hastighed.

Jeg har nu kørt over 1200 km i cyklen.

Lidt billeder, som Katrine har taget af mig og cyklen:

DSC00423-web.JPG DSC00425-web.JPG
Helt oppe bagerst kan min computertaske være og man kan have en taske/pose på hver side af sædet.

Torsdag d. 17. januar 2008

Jeg har nu kørt de første 500-700 km - helt præcist ved jeg det ikke. Det viste sig nemlig, at computeren i cyklen var indstillet forkert - og desværre den gale vej. Nu kører jeg knap så hurtigt, men tilgengæld ved jeg hvor langt jeg kommer...

I dag lavede jeg den første mekaniske ændring på cyklen - noget jeg er sikker på, at jeg bliver glad for.
Cyklen er forsynet med to kæder - én der går fra pedalerne og ned til midt under cyklen og én derfra og om til baghjulet. Den første kæde er forsynet med en kædestrammer så man kan justere afstanden ud til pedalerne. Denne kædestrammer er skyld i mange uhensigtmæssige ting blandt andet en god del af den larm der er i kabinen. Jeg har nu fjernet kædestrammeren og dermed fikseret pedalerne til min benlængde. Det er rigtig godt!

Fredag d. 16. november 2007

I løbet af ugen blev det kun til mindre ture ned i byen og den slags - altid med stor opmærksomhed.

Oplevede torsdag aften at blive fotograferet af en pige i en forbikøerende bil - efter de havde kørt et stykke tid ved siden af mig!

Nå, fredag havde jeg så planlagt at skulle til Hillerød og retur - jeg skulle op og tale med Brovang om at sætte reklame på cyklen:

Hvad syntes du?

Det var en rigtig fin tur. Det er ikke sådan, at man uden at arbejde for det, brager afsted med 40 km i timen, men den kan godt køre stærkt. Det er en lidt anderledes oplevelse at køre i en kabinecykel - man har lidt større frihed under kørslen da man har sine ting omkring sig og kan betjene dem under kørslen. Der er desværre en del støj i kabinen, så man vil nok ikke kunne tale i telefon mens man kører.

Mandag d. 12. november 2007

En travl dag!

Jeg havde aftalt at mødes i Puttgarden kl. 14. Skulle derfor fra Lyngby (ja, havde lige et møde på GEO først) omkring kl. 11. Inden da skulle jeg hente en trailer og skaffe 4.500 € i kontanter. Susanne hjalp med at køre forbi en bank og hæve pengene for mig og vi mødtes på GEO i Lyngby kl. 10.

Turen til Rødby var stort set problemfri - bortset fra, at jeg ikke helt havde regnet tid til at tanke bilen og ikke helt var klar over hvordan man kunne parkere bilen + trailer ved færgen. Det lykkedes og jeg kom med den færge jeg havde regnet med.

Kl 14 var jeg på det aftalte sted i Puttgarden - men der var ingen tysker med min Leiba på en trailer :-(

Jeg havde godt nok sendt mit mobilnummer til ham, men det havde han åbenbart ikke fået med. Kl. 14:30 dukkede han op med min cykel på en åben trailer - godt bundet fast. Vi løsnede den og ordnede pengesagerne på bagsædet af hans bil.

Prisen blev 5.650,61€ - ex. trailerleje, tur til Rødby retur og færgebillet (småpenge i det store regnskab)

Min første tur i cyklen gik hen til billetkontoret for at købe billet til mig og min cykel. Jeg blev sendt i bane 1 - hvor jeg fik lov til at holde helt alene!

Og da færgen endelig kom fik jeg lov til at køre om bord som den første - foran alle biler og lastbiler - sjov oplevelse.

I Rødby fandt jeg let bilen igen og kunne sætte cyklen på traileren - min trailer var så stor at cyklen kunne stå midt på den og jeg kunne binde den fast ud til de 4 hjørner - det havde jeg planlagt hjemmefra. Men jeg havde ikke planlagt, hvordan jeg skulle sikre at alle vinduerne i cyklen ikke skulle blæse ud på vejen hjem - ØV. Heldigvis kunne jeg på den første tankstation lige ved færgen låne noget pakketape, som jeg kunne bruge til at sikre vinduerne!

Jeg kom planmæssigt til Allerød (efter at have været inde på alle rastepladser for at sikre mig at cyklen stod som den skulle).

fredag d. 9. november 2007

Nu er den færdig!!

Og kan hentes på mandag! Skønt, men også en smule angstfremkaldende - hvordan får man nogle til at køre sådan én til DK? Da jeg bestilte var det muligt at få cyklen pakket ind i en kasse, men den mulighed forsvandt.

Hvad gør man så?

Cyklen står 6 timers kørsel nede i Tyskland (fra Allerød). Og der var ikke lige tid i weekenden til at køre ned og hente den.

Lørdag eftermiddag foreslår jeg at vi mødes i Puttgarden mandag eftermiddag - det var min ven i det Tyske med på.

9. september 2007

Endelig et billede - det er lidt svært at se, at det bliver til en cykel!

1. august 2007:

Ja, jeg har bestilt mig en kabinecykel fra www.leiba.de! Den skal gerne ende med at se sådan her ud:

Den bliver færdig i begyndelsen af november - glæder mig!